Aceste recomandări se adresează oamenilor care nu au nici o legătură cu comunicarea dar care, dintr-un motiv sau altul trebuie să conceapă, la un moment dat, un comunicat de presă. Dacă puteți apela la un specialist, faceți-o, dacă nu, iată un mic ghid:
- Comunicatul de presă începe cu locul și data emiterii lui ( ex: București, 16 august)
- Comunicatul de presă se structurează ca o piramidă cu vârful în jos: începi cu ce e mai important și termini cu ceea ce e mai puțin relevant, jurnalistul s-ar putea să fie constrâns de spațiu și va tăia de la coadă, deci asigură-te că ce e important e în primele rânduri
- Prima frază a comunicatului trebuie să răspundă întrebărilor: cine, ce, unde, când? (Compania A va lansa produsul x în data de y în spatiul z)
- Comunicatul de presă prezintă fapte, nu e o povestire: compania a înregistrat o pierdere de 30%, nu o mica pierdere, nu o pierdere nesemnificativă. Fiți exacți, la obiect, nu interpretați datele, o va face jurnalistul.
- Ar fi ideal ca tot ce aveți de spus să se încadreze într-o pagină A4, font 12 (incluzând bolier plate-ul, pct8). Comunicatele lungi și stufoase enervează și ajung, de cele mai multe ori, la coș.
- Scrieți cu diacritice.
- Inserați în comunicat un citat al persoanei abilitate să se exprime pe subiect
- La sfârșitul comunicatului se atașează un mic paragraf, numit boiler plate, care conține informații despre companie și contactul persoanei abilitate să ofere informații jurnalistului care le-ar solicita.
- Comunicatul de presă se referă la un singur subiect. Dacă aveți de comunicat și alte lucruri veți opta pentru alt comunicat, nu amestecați informațiile.
- Atașați pozele pe care le doriți publicate, nu le includeți în corpul comunicatului. Dacă nu atașați poze e posibil ca jurnalistul să vă ceară sau să adauge ce găsește pe net legat de subiectul respectiv și să nu fiți foarte fericiți cu alegerea. Mult success!