Comunicatul de presă în 10 pași simpli

download

Aceste recomandări se adresează oamenilor care nu au nici o legătură cu comunicarea  dar care, dintr-un motiv sau altul trebuie să conceapă, la un moment dat, un comunicat de presă. Dacă puteți apela la un specialist, faceți-o, dacă nu, iată un mic ghid:

  1. Comunicatul de presă începe cu locul și data emiterii lui ( ex: București, 16 august)
  2. Comunicatul de presă se structurează ca o piramidă cu vârful în jos: începi cu ce e mai important și termini cu ceea ce e mai puțin relevant, jurnalistul s-ar putea să fie constrâns de spațiu și va tăia de la coadă, deci asigură-te că ce e important e în primele rânduri
  3. Prima frază a comunicatului trebuie să răspundă întrebărilor: cine, ce, unde, când? (Compania A va lansa produsul x în data de y în spatiul z)
  4. Comunicatul de presă prezintă fapte, nu e o povestire: compania a înregistrat o pierdere de 30%, nu o mica pierdere, nu o pierdere nesemnificativă. Fiți exacți, la obiect, nu interpretați datele, o va face jurnalistul.
  5. Ar fi ideal ca tot ce aveți de spus să se încadreze într-o pagină A4, font 12 (incluzând bolier plate-ul, pct8). Comunicatele lungi și stufoase enervează și ajung, de cele mai multe ori, la coș.
  6. Scrieți cu diacritice.
  7. Inserați în comunicat un citat al persoanei abilitate să se exprime pe subiect
  8. La sfârșitul comunicatului se atașează un mic paragraf, numit boiler plate, care conține informații despre companie și contactul persoanei abilitate să ofere informații jurnalistului care le-ar solicita.
  9. Comunicatul de presă se referă la un singur subiect. Dacă aveți de comunicat și alte lucruri veți opta pentru alt comunicat, nu amestecați informațiile.
  10. Atașați pozele pe care le doriți publicate, nu le includeți în corpul comunicatului. Dacă nu atașați poze e posibil ca jurnalistul să vă ceară sau să adauge ce găsește pe net legat de subiectul respectiv și să nu fiți foarte fericiți cu alegerea. Mult success!

Lasă un comentariu