Povestea trecerii de la Coca-Cola la Othello

poza Eurovision fara sigle

M-am născut și am crescut în Bucovina, ca atare sunt un om împătimit de lucrul bine făcut și dus până la capăt. Am fost toată viața un om de comunicare și am lucrat pentru corporații foarte mari, pentru entități non-profit, apoi am explorat zona de freelancing și așa am ajuns la antreprenoriat. Împreună cu partenerul meu, Florentin Milcof (Othello), am construit trupa Othello și facem împreună cântece personalizate pentru o persoană/cuplu/eveniment. Pe mine m-a ajutat enorm ceea ce am dobândit ca experientă în cei 15 ani lucrați la Coca-Cola HBC, adică managementul bugetelor, relația cu furnizorii și clienții, gestionarea contractelor, comunicarea cu diverse audiențe, relația cu presa șamd. De cealaltă parte Florentin (a primit numele de Othello de la jurnalistul George Stanca în 1999, într-un turneu) are o experiență prodigioasă în lumea entertainmentului de calitate. A cântat în lungul și în latul lumii din Canada până în Coreea de Sud, cu oprire în Germania, Tunisia sau Eleveția. În România a orchestrat, compus și interpretat pentru 12 albume ale unor artiști sau trupe precum:  Iris, Felicia Filip, Blue Spirit, Claudiu Mirică, Direcția 5, a cântat alături de Paula Seling, AG Weinberger, Laurențiu Cazan, Ștefan Bănică jr. și alții. A fost distins cu premiul pentru cea mai bună orchestrație – Iris Athenaeum în cadrul Galei Industriei Muzicale Românești. Fiecare dintre noi stăpânim consistent câte o arie și ne completăm perfect.

Othello all inclusive

Trupa Othello este un produs muzical premium, all inclusive, care oferă clientului toate genurile de muzică pentru un eveniment (cover-uri, folclor, café-concert). Alături de toată tehnica necesară, de ultimă generație, operată de tehnicieni pricepuți, pentru ca pentru el, pentru client, problema muzicii pentru eveniment să fie una simplă, la îndemână. Asta înseamnă că persoana care lucrează cu noi nu își bate capul cu organizarea mai multor produse muzicale și a tehnicii necesare pentru ele ci are, la pachet, tot ce e necesar pentru o petrecere reușită. Din punct de vedere al afacerii nu e simplu, e nevoie de investiție în tehnică foarte bună și în oameni mulți și talentați. Practic echipa noastră e alcătuită din 12 persoane, 9 artiști și restul tehnicieni. Acești oameni trebuie să repete, deci se mai adaugă la investiție costul cu sala de repetiții, costumele (trupa schimbă 3 ținute pe seară) și cu multe altele. A fost un efort financiar considerabil dar produsul este foarte bun și confortabil pentru client.

Sfaturi de la Laura Sgârcitu

Pentru orice om care vrea să dezvolte o afacere, indiferent de ce tip e ea, sfatul meu e să se înarmeze cu multă răbdare. Oricât de bun e produsul pe care îl oferi, perioada de incubare a afacerii durează. Se spune în popor că iarba nu crește mai repede chiar dacă tragi de ea și chiar așa e. Pentru mine, de exemplu, venită din corporație unde banii intrau regulat, la oră fixă în cont, fluctuațiile financiare ale antreprenoriatului m-au speriat și debusolat la început. Îmi puneam mereu întrebarea dacă așa trebuie să fie, dacă nu cumva facem ceva greșit și dacă așa trebuie să fie cât mai durează incertitudinea asta. Tot ce poți să faci când te cuprind îndoielile e să muncești. Mult, să-ți ocupi gândurile și la sfârșitul zilei să ai conștiința că munca din ziua aceea a mai pus o cărămidă care, mare sau mica, va susține afacerea la timpul potrivit. Pentru genul de afacere pe care-l derulăm noi e nevoie de competențe clare pe partea muzicală, de cunoștințe de management și comunicare și de inteligență emoțională pentru a înțelege și rezolva nevoile artiștilor și ale clienților.

Laura Sgarcitu

Poveștile și pățăniile trupei ajung imediat pe blog

Cele mai multe întâmplări sunt pozitive. Dacă o să aveți curiozitatea să intrați pe Trupa Othelloo să vedeți că acolo există o secțiune de blog în care împărtășim din experiența noastră cu potențialii clienți și nu numai. Sunt sfaturi despre cum alegi o trupă, cum verifici dacă ai ales ce ai nevoie, cotații de prețuri și așa mai departe. Încercăm să fim mai mult decât un furnizor de servicii, un consilier, un prieten. Iar această preocupare permanentă își arată rezultatele. Clienții noștri ne devin apropiați, ne recomandă, ne urmăresc, vin la spectacolele trupei, ne sună, am dezvoltat o comunitate.

Antreprenoriatul presupune creșterea raționalului

Eu sunt o ființă prin excelență sentimentală dar pragmatismul a început să se dezvolte odată cu dezvoltarea afacerii. Spuneam că pe lângă trupă eu si Florentin compunem melodii personalizate. Primim un brief despre o persoana/cuplu/eveniment, eu fac versurile iar Florentin compune o melodie în stilul dorit de client, se orchestrează și se interpretează. Acum, de curând, am compus un cântec pe care va avea loc dansul mirilor pentru un cuplu și unul pentru o fetiță, la botezul ei. A face versuri și melodii pentru cele mai importante momente din viața unor oameni, a cânta la petrecerile lor de suflet înseamnă să fii mereu conectat la emoție, la sentiment, nu se poate fără. Pe cealaltă parte trebuie să ai grijă și de colegii tăi, de oamenii cu care lucrezi, să aibă tot ce le trebuie, să fie mulțumiți, furnizorii la fel, astfel încât raționalul își face loc natural, firesc, ca parte a afacerii.

Somniferul Laurei Sgârcitu

Eu cred că societatea românească devine din ce în ce mai pretențioasă cu orice fel de produse. Nișele se adâncesc astfel încât trebuie mereu să fii convins că produsul tău aduce un plus de valoare, în mod real, clientului. E teribil de greu să începi dar mai ales să susții o afacere mica. Nu e, însă,  imposibil. Secretul e să cunoști foarte bine domeniul în care dorești să te lansezi ca să poți face față schimbărilor rapide. Orice ai vrea să faci, pe cont propriu sau pentru alții, trebuie să faci astfel încât, la sfârșitul zilei să îți poți spune ”am dat tot ce aveam mai bun!”. E cel mai bun somnifer!

https://www.careers-business.ro/laura-sgarcitu-povestea-trecerii-coca-cola-othello/

Lasă un comentariu