Tipuri de creatori de conținut

Denumirea de creator de conținut înglobează mai multe tipuri de comunicare, așa cum sub numele generic de mâncare se regăsesc atât ciorba cât și plăcinta, e posibil să îți placă amândouă, dar fiecare se adresează unui diferit stil de viață, unei anumite diete, uneori chiar unui anumit model cultural. Într-un fel scriitorii de conținut ar trebui aleși în funcție de nevoile comunicării respective. Am încercat o scurtă clasificare, pentru a ușura munca celor care caută astfel de profesioniști fără a specifica exact ce caută.

1. Jurnalistul

Acest tip de comunicator are natural darul povestirii, e curios și tentat să verifice povestea pentru a-i oferi credibilitate, iar pentru asta investighează pe cont propriu. Indiferent că va scrie un comunicat de presă sau povestea unui brand va fi atent în permanență la schimbarea pieței, a competiției pentru ca povestea să fie credibilă, greu de contestat. Faptul că investighează pe cont propriu îl face cu timpul expert pe domeniul respectiv așa că va fi capabil să devină un ambasador de brand de încredere, putând genera cu ușurință articole de presă despre produsul sau brandul respectiv.

2. Scriitorul de social-media

Acest tip de creator e rapid și tehnic, abilitatea lui specială fiind de a crea și gestiona interacțiune. Își adaptează limbajul fiecărei platforme, folosește mesaje relevante fiecăreia, se folosește de sondaje și întrebări pentru a stimula dialogul, pentru a ține cât mai mult audiența atentă, pentru a o trimite pe celelalte canale ale clientului. Pregătirea acestui tip de scriitor, pe lângă cea specifică, despre brandul/produsul respectiv, ar trebui să fie și cea de tip call-center, pentru a ști să gestioneze o sumă de întrebări și răspunsuri predefinite astfel încât acestea să pară ”spuse” natural și pentru a nu ceda presiunii unor comentarii agresive sau jignitoare, având în vedere că reprezintă vocea brandului în social-media.

3. Scriitor tehnic

Acesta este asul facilitării, este cel care traduce un manual tehnic pe înțelesul omului care nu are nici o pregătire în domeniu, care scrie, de fapt, nu despre tehnologie ci despre aplicarea ei în viața de zi cu zi. Orientat către detaliu, acest tip de creator de conținut explică cu lux de amănunte beneficiile pe care un produs le aduce în viața potențialului cumpărător, fără a intra în detaliile tehnice. Pentru o asemenea abilitate este nevoie de pregătire tehnică.

4. Redactor

Scriitorul de tip redactor e foarte flexibil, conectează rapid informațiile astfel încât cititorului să îi fie simplă citirea materialului, să nu îl pună pe acesta în dificultate. Este ideal pentru descrierea produselor și serviciilor, pentru mesaje de vânzare, simple, eficiente, fără povești sau emoții. Pune accent pe cuvinte cheie, stăpânește tehnici de vânzare, scrie corect, rapid, cantitativ. În general are cunoștințe SEO pentru că aceste articole, numeroase, au ca țintă imediată vânzarea.

5. Scriitorul de bloguri

Un scriitor de blog transformă cu ușurință subiecte complexe în povești emoționante, coroborând ce cunoaște despre produs/brand cu experiențe personale, referințe culturale ceea ce duce la conținut de calitate înaltă, captivant. E tipul de creator care stă multe ore pe un articol, simulează titluri, lasă conținutul la dospit, revine asupra lui până când povestea devine una care captează prin ea însăși, trece dincolo de produs. Dacă nu are informație suficientă se documentează atent sau apelează la experți. Dacă nu are cunoștințe de SEO va ști să integreze cuvintele date de client în poveste într-un mod natural, care să potențeze emoția poveștii în loc să deranjeze integritatea ei. Este genul de scriitor care poate genera cu același succes și interviuri, articole de presă, recenzii etc.

6. Ghostwriter

Un ghostwriter este un cameleon, al cărui voce devine vocea personajului care semnează cartea/ articolul/ interviul/ discursul etc. E un scriitor cu o experiență bogată și dotat cu inteligența emoțională de a adapta textul la audiență. Experiența de viață îi va folosi pentru a completa golurile care lipsesc din povestea pe care a primit-o și a o transforma într-un material coerent, emoționant, personal, unic. Într-o organizație un ghostwriter poate scrie materiale în numele diverșilor membri ai echipei de conducere adaptând tonul și modul de comunicare la fiecare personalitate în parte, astfel încât aceste materiale să fie distincte, ”semnate” indubitabil de fiecare membru al echipei. Acest creator de conținut trebuie să fie o persoană de încredere, e posibil să primească informații pe care nu le poate folosi dar care îi vor servi în capturarea ambianței, conjuncturii, de aceea trebuie să aibă mult discernământ.

Lasă un comentariu